افزودن محتوا...

مراحل تولید آجر نسوز برای مصرف صنعت ساختمان

مراحل تولید آجر نسوز برای مصرف صنعت ساختمان

فرآیند تولید آجرهای نسوز ساختمانی از معدن آغاز می‌شود، جایی که مواد اولیه‌ی مورد نیاز این صنعت از دل کوه ها و لایه های مختلف زمین استخراج می‌شود. در معادن پس از آنالیز و سنجش مواد معدنی هر خاک، آنها را طبقه بندی و دپو می‌کنند.

هرکارخانه با توجه به نیاز و محصول تولیدی خود، این مواد اولیه را سفارش داده و معادن نیز همان ماده معدنی را آماده و ارسال می‌کنند. پس از تهیه مواد اولیه، این مواد در کارخانه بررسی و انبار می‌شوند تا از نظر ترکیب مینرالی و شیمیایی یکدست و مشخص شوند.

 

در مرحله بعد خاک را توسط آسیاب های گوناگون خرد و به دانه بندی های مطلوب می‌رسانند تا در قسمت بعد با اضافه کردن آب ، خاک را برای مرحله شکل دهی آماده کنند.

 

در مرحله شکل دهی با توجه به شکل ظاهری محصول نهایی، آن را شکل می‌دهند. برای این کار عموماً از پرس یک طرفه هیدرولیکی با قالب های فولادی استفاده می‌شود.

  پس از شکل دهی خاک و تبدیل آن به آجر(خشت) خام، محصول را در مکان مناسب چیده و برای خشک کردن ارسال می‌کنند. در این صنعت خشک کن های متنوعی وجود دارد که با توجه به حجم تولید و سایر پارامتر ها انتخاب می‌شوند. پس از خشک شدن، آجر ها برای پخت آماده هستند.

کوره های پخت آجر در ایران عموماً به صورت شاتل یا تونل هستند که با سوخت گاز کار می‌کنند.

 

آجر‌ها پس از پخت و خروج از کوره بر اساس معیارهای کنترلی و کیفیتی جدا و بسته بندی می‌شوند تا با توجه به نیاز مشتری به فروش برسند.

2815
اشتراک گذاری:
print
بازگشت


rating
نام
ایمیل
نظر
Copyright 2017 by Soheilbrick. | Designed By webcade