افزودن محتوا...

آجر رستیک در نمای داخلی و خارجی ساختمان

آجر نسوز انواع مختلفی دارد که می توان به آجر نمای رستیک اشاره کرد که در نماهای داخلی و خارجی ساختمان به کار می رود. اگر بخواهیم رستیک را با دیگر آجرها مقایسه کنیم، باید گفت که از نظر ابعاد هیچ تفاوتی با آجرهای دیگر ندارد. آجر نمای رستیک به خاطر داشتن ناهمواری های موجود و نزدیک بودن به طبیعت، اکثرا در نماهای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد که زیبایی خاص و منحصر به فردی به نما می دهد. زیرا بی نظم و ناهماهنگ ساخته شده و تشابه خیلی زیادی به کوه و صخره دارد و به همین خاطر آن را به طبیعت تشبیه می کنند که ظاهر فوق العاده قشنگی دارد. آجر از نوع رستیک در سایزهای مربعی، پلاک و کوچک و بزرگ، ساخته و ارائه می شود و چون ظاهر آن از تکه چوب و سنگ های لاشه، الگو گرفته است، اکثرا در نمای بیرون ساختمان، مورد استفاده قرار می گیرد. اگر نمای ساختمانی از آجر رستیک بود، از فاصله دور به آن نگاه کنید، مطمئنا تصور می کنید که سنگ های لاشه ای است.
دلیل زیبا و بی نظیر شدن نمای این نوع آجر به خاطر طرح رستیک آجر نمای نسوز می باشد. همه تولید کنندگانی که کار تولید آجر و آجر نما را بر عهده دارند، همواره در تلاشند، طراحی نزدیک به طبیعت را بسازند.


انواع  آجر رستیک :


همان طور که می دانید، برای این که جلوه زیبا و منحصر به فردی به دکوراسیون داخلی و نمای بیرونی ساختمان بدهیم، باید از تنوع رنگ و ترکیب زیبا در آجرها، استفاده کنیم.
گلبهی، طوسی، کرم، نارنجی، زرد، گرانیتی، مشکی، قرمز و پوست پیازی از انواع رنگ های آجر از نوع رستیک می باشد. آجرهایی با ترکیب رنگ های متنوع برای نما استفاده می شود بطور مثال می توان رستیک قرمز و رستیک سفید که از پر مصرف ترین و رایج ترین ها به شمار می آید نام بردکه  توسط مشتریان خریداری می شوند.
یکی از محبوب ترین آجرهایی که مورد استفاده در نمای داخلی و خارجی ساختمان است، رستیک قرمز به خاطر رنگ خاص آن می باشد. برای گوشه و دیوار نما، معمولا از رستیک ال استفاده می کنند که کاربرد و اهمیت خیلی زیادی دارد.
بیشتر کارخانه ها، آجر نسوز نما رستیک را تولید می کنند که کیفیت آن ها با یکدیگر فرق می کند. بعضی از آن ها، از کیفیت خیلی پایینی برخوردارند و زود می شکنند. پس نمی توان از نظر مقاوم بودن، تولید همه کارخانه ها را باهم یکسان دانست.
برای نماهای داخلی و خارجی ساختمان، آجر انگلیسی رستیک نیز کاربرد دارد و از انواع آجر نمای نسوز به شمار می آید و ابعاد آن با سفارش مشتری ساخته می شود. این نوع آجر کاربرد صنعتی ندارد زیرا در تهیه و ساخت آن به میزان کمتری خاک نسوز استفاده شده است. از طرفی آجر رستیک انگلیسی در مقابل گرما و حرارت، مقاومت خیلی زیادی دارد و در مقایسه با دیگر آجر نماهای پلاکی، مستحکم تر است.
آجر کف نسوز رستیک نیز برای نماهای داخلی و خارجی ساختمان، مورد استفاده قرار می گیرد و کاربرد آن برای کف محوطه سازی نیز می باشد.
آجر رستیک پله را همان طور که می دانید برای پله ها استفاده می شود و خاصیت غیر لغزندگی دارد و در موارد دیگر نظیر سونای خشک و مرطوب، کاربرد دارد. نصب آجر پله خیلی راحت و بدون دردسر می باشد. به دلیل این که در کف زمین نصب می شود به جز ملات می توان از چسب برای اجرای آن استفاده کرد.


کاربرد آجر نما رستیک :


همان طور که در بالا هم اشاره کردیم، این آجر تشابه خیلی زیادی به طبیعت داشته و از مقاوت بالایی نیز برخوردار است و در بیشتر موارد مثل دیوار داخلی و نمای بیرونی ساختمان، کاربرد دارد.
آجر نمای رستیک به خاطر تنوع رنگ متفاوت، اکثرا برای دیوارهای داخلی ساختمان، نظیر تزئین دیوار آشپزخانه، دیوار پشت تلویزیون و دیوار شومینه، کافی شاپ ها و لابی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. کسانی که علاقه زیادی به سبک روستیک دارند، پیشنهاد می کنیم این نوع آجر را انتخاب کنند.
از آجر رستیک به خاطر سنتی بودن آن در نمای بیرونی ساختمان نیز استفاده می شود و بیشترین کاربرد را در دور پنجره ها به شکل هره دارد، که منجرب می شود نمای ساختمان، جلوه بی نظیری به خود بگیرد.

 

297
اشتراک گذاری:
print
بازگشت


rating
نام
ایمیل
نظر
Copyright 2017 by Soheilbrick. | Designed By webcade