افزودن محتوا...

در مورد آجرهای نما بیشتر بدانیم 

آجر نسور نما  به عنوان یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی در بازار شناخته می‎‌شود که مصارف بسیاری را دارد. این محصول که به منظور پوشش نمای یک ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد، از سال‌ها پیش یک گزینه محبوب برای استفاده بوده است. محصولی که امروزه تنوع بیشتری پیدا کرده و گزینه‌های متفاوتی از آن در بازار وجود دارند. اگر به دنبال خرید و انتخاب اجر نما برای ساخت و ساز و زیباسازی نمای ساختمان خود هستید، ادامه این مقاله به شما در شناخت و انتخاب بهتر اجرنمای مورد نظرتان کمک کننده خواهد بود.

انواع مختلف آجر نمای موجود در بازار

برای انتخاب بهترین آجرنمای موجود در بازار، انواع بسیاری وجود دارند. هریک از انواع آجر نما با داشتن مزایایی برای یک کاربرد مشخص و فضای کاربردی در نظر گرفته می‌شود. از همین رو لازم است تا با شناخت انواع مختلف اجر نما، بهترین گزینه را برای استفاده خود انتخاب کنیم. برخی از اصلی‌ترین و بهترین انواع آجر نمای موجود در بازار عبارت است از:

  1. آجرنمای شاموتی
  2. آجر نمای پلاک
  3. اجرنمای رستیک
  4. اجر نمای حصیری
  5. آجرنمای کرکره‌ای
  6. آجر نمای لعابی
  7. اجر نمای نسوز

مزایای استفاده از آجرنما برای ساخت و ساز

یکی از مهم‌ترین موضوعات برای خرید و استفاده از انواع اجر نما، توجه داشتن به مهم‌ترین مزایای آن‌ است. انواع آجرنما هریک دارای مزایای مجزایی هستند. با این حال، در بین تمامی انواع اجر نما، مزایای مشترکی نیز وجود دارد. مزایایی که تا به امروز سبب شده است تا انواع اجر نما بتواند در بازار استفاده بالایی داشته باشد و مورد استقبال بسیاری قرار گیرد. برخی از اصلی‌ترین این مزایا عبارت است از:

  1. داشتن مقاومت بالا در برابر باد و باران

انواع اجر نما به دلیل داشتن نوعی از ساخت متراکم و در دمای بالا، مقاومت بسیاری را دارند. این نوع از مصالح ساختمانی در دمایی بالا تولید شده و میزان رطوبت بسیار کمی را جذب می‌کند. از همین رو نسبت به دیگر انواع مصالح ساختمانی مقاومت بالایی را در برابر باد و باران با خود به همراه دارد

  1. مقاوم نسبت به دما و آتش سوزی

تولید انواع مختلف اجر نما در دمای بالا سبب می‌شود تا نسبت به آتش نیز مقاومت داشته باشد. در واقع فشرده شدن خاک برای ساخته شدن آجر نما، موضوعی است که می‌تواند موجب افزایش مقاومت یک آجر نما در حین ساخت و ساز شود.

  1. سازگاری با طبیعت و عدم تولید زباله

می‌توان گفت که تقریبا تمامی انواع آجر نما از خاک  درست شده‌اند. از همین رو اصلی‌ترین ماده تشکیل دهنده یک آجر نما، ماده‌ای طبیعی بوده که مشکلی برای طبیعت ایجاد نمی‌کند. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که اهمیت بسیاری را برای طبیعت قائل بوده و با آسیب رساندن به طبیعت مخالف هستید، خرید و استفاده از انواع مختلف آجر نما انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.

  1. قیمت مناسب و مقرون به صرفه

به عنوان یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای استفاده از انواع مختلف اجرنما می‌توان نسبت به قیمت این مصالح ساختمانی سخن گفت. آجر نماها نسبت به دیگر مصالح ساختمانی هزینه کمی داشته و گزینه مقرون به صرفه‌ای برای استفاده هستند. از همین رو در بسیاری از موارد به یکی از بهترین گزینه‌ها برای استفاده تبدیل می‌شوند.

  1. ماندگاری بالا و هزینه نگهداری کم

اگر به دنبال استفاده از انواع اجر نما هستید، باید بدانید که این انواع از آجر نما دارای ماندگاری بالایی هستند. در واقع نوع پخت و ساخت و پرداخت این مدل از آجر نما به گونه‌ای است که سبب می‌شود تا یک مصالح ساختمانی باثبات و بادوام را داشته باشید. این انواع مصالح ساختمانی، دوامی بالا و هزینه نگهداری کمی دارند. همان‌طور که پیش از این خواندید، در برابر آب و آتش و باد و باران نیز مقاومت بالایی را از خود نشان می‌دهند.

  1. رنگ ثابت و بدون تغییر در استفاده

به عنوان آخرین مورد از مزایای انواع مختلف اجرنما می‌توان به داشتن رنگ ثابت در این مصالح ساختمانی اشاره کرد. از آنجایی که برای ساخت اجرنما از رنگ مصنوعی استفاده نمی‌شود و رنگ آن‌ها براساس خاک سازنده تعیین می‌گردد، تغییر رنگی را در آجرنما مشاهده نخواهید کرد. از همین رو این نوع از اجر نما در برابر آفتاب و تابش خورشید تغییر رنگ قابل توجهی را نخواهند داشت.

آخرین نکات درباره اجرنما

زمانی که به دنبال انتخاب و خرید مصالح ساختمانی برای ساخت و ساز خود هستید، باید توجه داشته باشید که مصالح مورد نیاز شما چه ویژگی‌ها و مزایایی را به همراه دارد. آجرنما به عنوان یکی از پرکاربردترین انواع مصالح ساختمانی، با برخی از ویژگی‌های خود در بازار شناخته می‌شود. در این مقاله با بررسی اصلی‌ترین این ویژگی‌ها تلاش کردیم تا شناخت شما را نسبت به آن‌ها افزایش داده و آشنایی خوبی را با اجر نما برای شما به ارمغان آوریم. امید است خواندن این نکات، معرفی کامل و جامعی از اجرنما و ویژگی‌ها آن برای شما به همراه داشته باشد.

آجر نما  در واقع یک لایه است :

 

که در مجاورت دیوار خارجی ساختمان نصب شده است. دیوار داخلی وزن سازه را تحمل می کند. در این حالت ، آجرنما  فقط به عنوان یک عنصر تزئینی عمل می کند و به ساختمان شما روح و زیبایی میدهد
بیشترین تفاوت بین  آجرنما و آجراستفاده شده در دیوارها ، تکیه گاه اصلی ساختمان است. آجرنما در نمای خارجی برای اهداف زیباسازی به کار می رود
آجرهای نما ، نسوز و بادوام هستند. رنگ آنها درخشندگی خود را از دست نمی دهد. طول عمر آنها بیش از 100 سال است ، به هیچگونه نگهداری احتیاج ندارند و بنابراین بسیار مقرون به صرفه هستند.
بعلاوه ، وقتی صحبت از نمای خارجی می شود ، هیچ چیز به زیبایی آجرهای نسوز  طبیعی نیستند 
آجرنما به عنوان یک راه حل بسیار متنوع ، روشی آسان و سریع برای تغییر شکل ظاهری یک ساختمان می باشد.
قدمت آجر نمای نسوزبه هزاران سال پیش برمی گردد ، آجرهای نما از مصالح ساختمانی در زیبا سازی نما در سراسر جهان مورد استفاده قرار میگیرند. آجرنما از نظر اقتصادی و ماندگاری در یک طیف ظاهراً بی پایان از بافت ، اندازه و رنگ در دسترس هستند و می توانند در تکنیک های مهندسی و معماری  با پیوند در دوره های مختلف ترکیب شوند. امروزه از تنوع آجر نما به طور فزاینده ای برای ایجاد الگوهای منحصر به فرد در نمای  ساختمان استفاده می شود. مهندسین و معماران با نور و سایه بازی در آجر نما سطوح خارجی را به نماهایی پویا و زیبا  تبدیل می کنند 
مصالح ساختمانی زیادی برای ساختمانها وجود دارد که می تواند برای نما استفاده شود 
مانند چوب ، آجر ،و شیشه. 
استفاده از آجرنما به دلیل استقامت بیشتر مورد استفاده گستردتری دارد
استفاده از چوب و شیشهa به عنوان نما  ، هزینه ها را بیشتر و شکنندگی در نمارا نیز افزایش  میدهند ،
اگرچه آجر نما از نظر زیبایی  خوشایند است ، اما آجرنما فقط به عنوان مصالح ساختمانی جهت زیبا سازی مورد استفاده قرار نمیگیرد زیرا یکی از عایق های حرارتی مناسب نیز می باشد . آجرنما  یکی از مصالح  ساختمانی قوی است که هرگز نمی پوسد ، هرگز توسط موریانه ها خورده نمی شود. همچنین  یکی از مصالح  ساختمانی بسیار کارآمد است آجرنما گرما را به دام می اندازد ، این بدان معنی است که خانه شما در تابستان خنک و در زمستان گرم نگه میدارد.

 

471
اشتراک گذاری:
print
بازگشت


rating
نام
ایمیل
نظر
Copyright 2017 by Soheilbrick. | Designed By webcade